Dieta Dukana

Pozbywanie się zbędnych kilogramów wymaga od nas wielu wyrzeczeń i sporej mobilizacji, dlatego też wybierając dietę dla siebie zawsze szukamy takiej przy której nie będziemy musieli się za bardzo  namęczyć. Dieta Dukana zdecydowanie do takiej należy chociaż całkowicie zmienia nasze myślenie na temat odchudzania się. Lekarze specjaliści uważają, że dieta Dukana jest bardzo ryzykowna ponieważ może uszkodzić nasze nerki. Pomimo takich ostrzeżeń nadal chętnie z niej korzystamy ponieważ przynosi ona bardzo szybkie efekty. Rewolucyjne jest to, że chudnie się już po kilku pierwszych dniach. Dieta przebiega w kilku etapach, pierwszy z nich nazywa się fazą uderzeniową. W etapie tym spożywa się tylko produkty wysokobiałkowe i to one sprawiają, że tak szybko się chudnie. Etap drugi nosi nazwę naprzemiennego i tutaj zjada się na zmianę warzywa lub produkty białkowe. Dieta Dukana w ostatnich dwóch fazach ma na celu stabilizację i utrwalenie. Poszczególne etapy mogą trwać tak długo aż uzyska się pożądaną wagę.

Dieta Kopenhaska

Szukając diety odpowiedniej dla siebie z pewnością natrafimy na dietę Kopenhaską, jest to dosyć kontrowersyjny sposób odchudzania gdyż dzienna dawka kalorii jest bardzo niska. Dieta Kopenhaska trwa tylko trzynaście dni, ale efekty odchudzania są bardzo szybkie. W niespełna dwa tygodnie można schudnąć nawet do kilkunastu kilogramów. Ze względu na dosyć dużą restrykcyjność dieta Kopenhaska nie może być stosowana przez wszystkich, muszą o niej zapomnieć osoby starsze, cierpiace na jakieś choroby, ale także dzieci i kobiety w ciąży. Dieta jest łatwa i wygodna do stosowania, dlatego też cieszy się największym zaufaniem wśród osób bardzo zapracowanych. w skład menu na cały dzień wchodzą trzy posiłki z czego śniadanie bardzo często stanowi tylko mocna i czarna kawa.Najważniejszą zasadą diety jest przestrzeganie kolejności dni, nie wolno nam zamieniać dni, nie osiągnięmy wtedy pożądanych efektów. Dieta Kopenhaska pomaga nam przyspieszyć przemianę materii i reguluje procesy trawienne w organizmie.Jest surowa i nie wolno stosować jej częściej niż dwa razy w roku.

Wpływ diety

Tematyka urody kojarzy nam się najczęściej z zabiegami w salonach kosmetycznych i drogocennymi kosmetykami na bazie naturalnych składników roślinnych. W rzeczywistości składa się na nią znacznie więcej istotnych i wymagających elementów. Należy do nich między innymi aktywność fizyczna, która pozwala nam zachować szczupłą i zgrabną sylwetkę, oraz działa prewencyjnie w przypadku wielu chorób i poprawia naszą ogólną kondycję. Ponadto bardzo istotnym elementem w zachowaniu zdrowia i urody jest także dieta. Prawidłowe odżywianie się pomaga nam w uzyskaniu pięknej cery, zdrowej skóry, i dobrego samopoczucia. Z diety należałoby więc wykluczyć produkty z wysoką zawartością tłuszczu, zwłaszcza tłuszczów nasyconych, oraz bogate w cukry proste. Słodycze i alkohol, są źródłem pustych kalorii, których bez wątpienia powinniśmy unikać. Bogatym elementem naszego codziennego jadłospisu powinny być natomiast warzywa i owoce, w jak największej ilości. Są one bogatym źródłem cennych składników mineralnych, a ponadto stanowią źródło witamin, czyli naturalnych antyoksydantów pomagających nam zachować młodość dna dłużej. Dieta stanowi więc niezwykle istotny czynnik nie tylko w kwestii urody, ale przede wszystkim w kwestii zdrowia naszego organizmu.

Dieta Kwaśniewskiego

Odchudzanie się za pomocą jedzenia nieograniczonych ilości mięsa to dla wielu osób bardzo kontrowersyjna metoda na pozbywanie się zbędnych kilogramów, jednak dieta doktora Kwaśniewskiego cieszy się ogromną popularnością. Wielbiciele tłustych mięs i sosów nie muszą z nich rezygnować a do tego jeszcze mogą dzięki nim schudnąć. Dieta Kwaśniewskiego to odpowiedni sposób łączenia posiłków, przede wszystkim musimy zrezygnować z jedzenia węglowodanów, nie wolno nam także jadać białego pieczywa, makaronów lub na przykład ziemniaków. Doktor Kwaśniewski swoją dietą udowodnił, że wpływ na nasze tycie ma sposób komponowania posiłków a nie to co jemy a największymi winowajcami przybierania na wadze są cukry, dlatego też należy się ich pozbyć. Dieta Kwaśniewskiego może być stosowana od kilku tygodni nawet do kilku miesięcy, chudnie się na niej systematycznie i powoli, jednak osoby chore lub matki karmiące powinny zapomnieć o tej metodzie odchudzania, nie dostarcza ona bowiem wszystkich składników niezbędnych do rozwoju.

Dieta niełączenia

Jeżeli zależy nam na skutecznym pozbyciu się zbędnych kilogramów to proces odchudzania powinien zostać dokładnie przemyślany, żadna szybka dieta nie zapewni nam stałej utraty wagi. Naszym największym wrogiem jest efekt powracających kilogramów. Żeby temu zapobiec należy zastosować dietę skuteczną jednak niezbyt mocno ingerującą w nasz organizm. Dieta niełączenia to nowoczesna metoda odchudzania na której nie musimy chodzić głodni. Głównym założeniem diety jest podział wszystkich produktów na trzy grupy, są to produkty białkowe, węglowodany oraz produkty neutralne. Podstawową zasadą diety jest nie łączenie podczas jednego posiłku produktów z grupy węglowodanowej i białkowej, ma to zapewnić nam nie przybieranie na wadze. Dieta jest bardzo prosta, należy na niej jadać trzy posiłki dziennie z czego każdy powinien być złożony z innej grupy produktów. Powinniśmy jadać jeden posiłek węglowodanowy, jeden białkowy i jeden złożony z warzyw i owoców.  Pomiędzy kolejnymi posiłkami powinna być zachowana co najmniej czterogodzinna przerwa.

Dieta lodowa

Jeszcze kilka lat temu nikomu nie przyszłoby do głowy, że jedzenie lodów może bardzo korzystnie wpływać na naszą wagę. Jeśli dobieramy właściwe produkty, jeśli nasze lody są całkowicie naturalne i pozbawione konserwantów oraz jeżeli nie dodajemy do nich żadnych słodkich polew ani posypek to rzeczywiście mogą one powodować szybsze trawienie. Dieta lodowa przeznaczona jest głównie dla miłośników słodyczy, którzy nie wyobrażają sobie bez nich życia, oczywiście jadłospis nie składa się tylko i wyłącznie z tej zimnej przyjemności. Dieta lodowa to przede wszystkim pięć systematycznych i dietetycznych posiłków dziennie, jadamy na niej dużo warzyw, chudych mięs oraz razowych chlebów, makaronów oraz kaszy. Lody możemy jadać do dwóch gałek dziennie, udowodniono bowiem że mają one korzystny wpływ na nasz organizm, przede wszystkim z powodu zawartości wapnia wzmacniają nasze kości, ale także obniżają ciśnienie krwi oraz przyspieszają metabolizm. Dieta lodowa trwa kilka tygodni i chudnie się na niej do kilku kilogramów.

Dieta Kopenhaska

Przed rozpoczęciem każdego odchudzania się zawsze powinniśmy skonsultować naszą decyzję z lekarzem specjalistą, nie wszystkie diety są zdrowe i nie każdy może je stosować. Z rygorystycznego odchudzania powinny na przykład zrezygnować osoby przewlekle chore, matki karmiące czy też ludzie starsi. Każda dieta nawet taka propagowana przez dietetyka wywiera wpływ na nasz organizm, u nas coraz większą popularnością cieszą się diety, które trwają krótko i które dają bardzo szybkie efekty. Dieta Kopenhaska zdecydowanie do takich należy, jest to dosyć surowa metoda odchudzania się, dieta trwa tylko 13 dni a schudnąć na niej można nawet kilkanaście kilogramów. Wszystko dzięki specjalnie dobranym posiłkom, dieta Kopenhaska ma na celu raz na zawsze zmienić metodę spalania kalorii i przyspieszyć nasz metabolizm. Musimy dokładnie przestrzegać jej zasad bowiem wszystkie dania są tak skomponowane aby usprawniły pracę naszego organizmu, nie wolno nam zmieniać kolejności dni, dieta jest dosyć rygorystyczna i dlatego też powinniśmy mieć silną wolę aby dotrwać na niej do końca.

Dieta stabilizacyjna

Z pewnością każdy kto zakończył stosowanie jakiejś diety a następnie od razu powrócił do normalnego trybu odżywiania zaliczył tak zwany efekt jo jo. Jest to nic innego jak reakcja naszego organizmu na kolejne próby odchudzania się, jeżeli nasza dieta jest bardzo surowa i jeśli często ją przeprowadzamy to nasz organizm będzie się bronił przed kolejnymi głodówkami.  Wszystkie spożywane produkty będzie magazynował zamiast je spalać, a efekt będzie taki że zamiast cieszyć się utraconymi kilogramami zyskamy ich jeszcze więcej. Dlatego dobrze jest po każdej zakończonej diecie zastosować jeszcze dietę stabilizacyjną. Dieta nie musi znacznie różnić się od poprzedniej metody odchudzania, wystarczy jeżeli będziemy powoli zwiększali kaloryczność spożywanych posiłków. Dieta stabilizacyjna powinna trwać tak długo dopóki nasza dawka spożywanych dziennie kalorii nie osiągnie określonego limitu. Dieta stabilizacyjna pomaga nam uniknąć nawrotu zbędnych kilogramów i powoli przyzwyczaja nasz organizm do normalnego jedzenia.

Dieta 1000 kcal

Nasz wygląd w dużej mierze uwarunkowany jest genetycznie, jeżeli mamy dobrą przemianę materii i jeśli prowadzimy aktywny tryb życia to nie powinniśmy mieć problemów z wagą. Niestety wielu z nas nie może sobie pozwolić na ulgowe stosowanie diety, po każdy nadprogramowo zjedzony posiłek natychmiast odkładany jest w postaci zbędnych kilogramów. Kiedy zaczynamy źle się czuć we własnym ciele to zazwyczaj szukamy jakiejś diety, niestety często popełniamy ten błąd i wybieramy taką metodę odchudzania która jest zbyt surowa, tymczasem dobra dieta to taka na której będziemy systematycznie chudnąć i na której nie będziemy odczuwali ciągłego głodu. Dieta 1000 kcal jest najchętniej polecaną dietą przez lekarzy specjalistów, jest ona przede wszystkim zdrowa i lekkostrawna. Dieta ma tak przygotowany jadłospis żebyśmy mogli dostarczać naszemu organizmowi niezbędnych ilości witamin i mikroelementów. Dieta której dawka energii wynosi 1000 kcal jest dosyć rygorystyczna, dlatego też liczba ta jest indywidualnie ustalana. Jeżeli przykładowo odchudza się kobieta mająca siedzący tryb życia i mężczyzna pracujący fizycznie to dawka dziennych kalorii jest różna.

Odchudzamy się

Nasza waga ciała w większości wypadków zależy od nas. Może się zdarzyć, że przyczyną nadmiernego tycia czy chudnięcia będzie jakaś choroba, z którą będziemy musieli walczyć. Jeżeli jednak jesteśmy zdrowi, a nasza waga pozostawia wiele do życzenia, powinniśmy zacząć dbać o nasze ciało dobrze się odżywiając i uprawiając sport. W Internecie, prasie i mediach znajdziemy wiele artykułów i filmów, które mają skłonić do podjęcia odpowiedniej diety. Możemy znaleźć dietę czy środki, które w szybkim tempie zmniejszą naszą tkankę tłuszczową. Czy wierzyć jednak w takie rzeczy? Wiadomo, że dobieranie środków i diety samemu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Może się okazać, że stosowana dieta nie sprzyja zmniejszeniu tkanki tłuszczowej, a wręcz przeciwnie, przybywa nam jeszcze kilogramów. Dobrą dietę może ułożyć jedynie dietetyk, który po odpowiednim wywiadzie i niekiedy wykonanych badaniach, wypiszę dietę idealną dla naszej osoby. Przy odrobinie samozaparcia i stosowania się do wskazań dietetyka możemy być pewni, że nasza waga powoli zacznie spadać.